Motordiagnosztika bejelentkezés nélkül.
Komputeres hibakeresés és hibaazonosítás
A motordiagnosztikai jelzőlámpa kigyulladása.
A lámpa kigyullad, amikor a meghibásodás a károsanyag-kibocsátás növekedését eredményezi. A lámpa villog gyújtáskihagyások esetén, mert a katalizátor meghibásodhat. A lámpa csakis a motor rongálódásának veszélye, vagy a közlekedés biztonságának veszélyeztetése esetén lép működésbe.
A computer csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el.
Motordiagnosztikai műszerek:
- soros motordiagnosztika
- párhuzamos motordiagnosztiks
- hibakód kiolvasás, hibakód törlés
- ABS, klíma hibakódok olvasása
- szervizintervallum nullázás
- alapbeállítás
Hátránya, hogy az egyes tipusokhoz kifejlesztett készülékekhez képest a tudásuk jóval alul marad, bár nagy különbségek vannak a több tipushoz használható készülékek között is.
Bizonyos újabb motordiagnosztikai rendszereknél be kell vinni a rendszerbe a hibatároló törlés időpontját és a kilométeróra állást. Ilyen esetben nem lehet törölni a hibatárolókat. Sokszor lehet élőadatot megjeleníteni, új tipusoknál már PCvel összekötve a műszert oszcilloszkópként is használhatjuk. Ilyenkor kapcsolási rajzok készülnek, a rendszerbe fölvihetők feljegyzések és a mérési eredményeket ki tudjuk nyomtatni.